Hvad er meningen?!

Udemad.
Som første indlæg, vil jeg skrive et par ord om tankerne bag denne blog.

Grundlæggende, kan jeg lide at spise og jeg kan lide at være ude. Både i skov og på fjeld, på land og på vand, på alle årstider. Uanset hvad, står det at kunne spise godt og ordentligt, som noget helt fundamentalt. Der ligger for mig, enormt meget livskvalitet i det at kunne tilberede og nyde mad under de mange forskellige forhold man kan tænkes at møde. Om man sidder på et vindomsust fjeld eller nyder de lyse sommernætter i haven, synes jeg mad skal være noget man ser frem til.
Jeg har både på private ture og gennem mit arbejde oplevet sult og knaphed på ressourcer. Jeg har tygget mig gennem store mængder frysetørret mad af svingende kvalitet og tænkt "nårh ja, det er bare brændstof". Men jeg har også oplevet hvordan selv meget små tiltag, kan gøre oplevelsen og belønningen i det at kunne spise uendelig meget bedre.

Jeg vil dele mine erfaringer. Både vel afprøvede retter og teknikker, men også eksperimenter og tolkninger. Jeg vil både se på gamle teknikker som har været brugt af vores forfædre og samtidig turmad á la dehydreret mad og multifuel brændere. Jeg vil dele tips og tricks til praktisk madlavning på tur og mine tolkninger af gode opskrifter til udendørsbrug. 

Jeg håber du vil følge med og at du vil lade dig inspirere. Og forhåbentlig komme til at nyde udendørslivet og madlavning. 



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kødsovs - dehydreret.

Chili con carne - dehydreret.

Beef jerky