Mysli på tur


Er det meget koldt, har man travlt eller er man bare doven, kan et hurtigt og nemt morgenmåltid være den bedste start på dagen. Her er et bud på en god og hurtig måde at komme ud af hullerne.

Du skal bruge:
  • havregryn
  • rosiner
  • kerner
  • nødder
  • tørret frugt
  • honning
  • mælkepulver
  • kogeposer








Du må prøve dig frem, i forhold til mængder. Jeg har fundet ud af at 200 ml havregryn, plus alt hvad der kommer oveni, er en fin mængde til mig. 
Fyld havregryn, nødder osv. i en kogepose. Kogeposer og mælkepulver kan købes i alle større supermarkeder. Tilsæt to spsk mælkepulver og en spsk honning og ryst det hele sammen. Luk posen med en slipknude, eller endnu bedre, drej posen et par omgange, og fold toppen ned over posen. Så har du en lukning som kan åbnes, med selv de koldeste fingre.

Tilberedningen er super enkel. Tilsæt koldt vand og nyd det som "almindelig" mysli. 
Eller tilsæt kogende vand, luk posen og varm dig på posen indtil havregrynene er møre. Tag eventuelt posen ind på maven.

Jeg binder som regel knude på posen, mens den "tilbereder", så jeg er sikker på ikke at spilde den inde på maven, eller nede i soveposen. Når det er spisetid, bider jeg hul i det ene hjørne, og suger indholdet ud. Så slipper man for opvask!
Er jeg afsted når det er meget koldt, smider jeg nogen gange en klat smør i også. Udover at give en cremet smag, er de ekstra kalorier gode.

Et andet fif, er at fylde sin termokande med kogende vand om aftenen og lægge morgenmadsposen og kanden ved siden af soveposen. Når du vågner, kan du hælde vand i morgenmaden, tage den med som varme i soveposen, og du har spist morgenmad før du kravler ud af posen.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kødsovs - dehydreret.

Chili con carne - dehydreret.

Beef jerky