Baked beans - dehydreret

Baked Beans dehydreret turmad

Jeg har et ømt punkt for baked beans. Det er måske ikke den mest elegante spise, men de kan altså noget. Både for sig selv, og sammen med andet. Især med æg og bacon til. Men jeg synes dåserne er tunge at tage med på tur, og Den tomme emballage er irriterende affald.

Derfor kom jeg to dåser i dehydratoren for at teste det, og gav dem 8 timer ved 68C. Så ser de ud som på billedet herover.


Jeg startede med at koge vand, og hældte det over, til bønnerne var dækkede. Sådan lod jeg dem trække i ca. 10 min. Da der stadig var en del som var hårde i midten, endte jeg med at koge dem færdige på bålet. Dette får også tomatsovsen til at fortykkes lidt.

Det færdige resultat ser langt fra kønt ud, men det virker. Konsistensen bliver ikke helt den samme, som hvis de ikke har været dehydrerede. Bønnerne bliver en anelse mere grynede.

Men, hvis man bare skal have æg, bacon og bønner på turen, er det her klart en god løsning!


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kødsovs - dehydreret.

Chili con carne - dehydreret.

Beef jerky